Total Pageviews

Tuesday, August 2, 2011

Alvin的畢業感言

Hi all,

由於個人職涯規劃的關係而離開了ia, 兩年多來的日子受到大家不少照顧

畢業感言寫了好多版本, 但發現每次都愈寫愈多... 實在是太多話想說

其實要換個新的環境, 我的內心雖然抱有期待, 但也不免會感到不安

畢竟在ia這個大家庭, 已經習慣了有大家陪伴一起歡笑的日子

想當初寄出辭呈的時候, 內心真是百感交集, 不捨之情頓時湧上心頭

哭點很低的我還一度眼眶泛淚, 原來要做這決定真的是需要勇氣

離職當晚, 發現自己已經沒辦法登入iaMail, 才驚覺自己真的已經不屬於ia

一時之間心情還真有點難以接受, 以後再也沒辦法在iaBasketball看大家嘴砲了

在ia這段日子, 要感謝的人實在太多了, 總是受到大家許多的照顧

小弟我個性內向, 比較不善於表達自己的情感, 平常總是裝瘋賣傻的(不包含嘴砲)

但是大家的一切一切, 小弟我都會永遠記在心底, 因為實在太難忘

嚴格說來, ia算是我待的第一家公司(前一家倒了, 而且我只是個推車小弟...)

能夠有機會待在ia這大家庭是幸運的, 我很慶幸自己曾經是這裡的一份子

希望以後還能夠和大家保持聯絡, 也願這份友情常存你我的心裡

最後要謝謝大家給予的支持和祝福, 小弟我由衷地感謝

即使未來了日子充滿了許多不確定性, 但我相信彼此的情誼是不會變的

以後大家有機會到苗栗的話, 記得要call我

雖然我對苗栗不是很熟(還虧我是苗栗人 orz), 但提供住宿充當司機我很樂意

有機會參加活動的話, 也別忘了找小弟我, 能和大家共同揮汗是最快樂的事

衷心感謝大家並祝福大家工作順利, 也祝福ia這大家庭

Sincerely,
Alvin


===================================================

Hi All

   Due to my personal career plan, so I have chosen to leave IA, As to this letter,

I have written many versions for it, but in the end, I found I have too much

to say.....and too much to write. Although I am quite looking forward to my new

career, but I think I may still feel alone and unsafe in the new environment.

After all, in IA it feels like being in a big family, I am already quite getting used

to it and having a lot of fun about it. When I decided to handout my resignation letter,

my heart became so emotional and I even can't stop my tears, it turned out that

it really took courage to make this decision.


    In the evening I left IA, I found out I can't log on to iaMail already, and

all of a sudden, I just realized that I already don't belong to IA, I may not join

iaBasetball again, it's really hard to accept this in such a short time.


    During these days in IA, there are too many people to thank, because I am always

the one needs to be taking care of. Honest to say, I am a shy  person, and I

am not good at expressing myself, but I will remember everyone and everything here

in the rest of my life. It's really a great pleasure and privilege to be here in

this IA big family, and I am glad that I was one of'em once. Hope that we can still

keep in touch in the future, and although that there are too many uncertainties in the future

but I still hope this friendship will live long deep inside our hearts.


    Finally many thanks for your kindly help and great support in these 2 years. Wish you

all have a good career, and wish this big family go quite well in the future

Sincerely,                                                                                            
Alvin




No comments:

Post a Comment